Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Adamczyk Jerzy Mieczysław
(1)
Kukołowicz Teresa
(1)
Kulik Bernardetta Teresa
(1)
Ładyżański Andrzej
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(3)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Szkolnictwo
(1)
dziecko
(1)
higiena
(1)
młodzież szkolna
(1)
narkomania
(1)
rodzina
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
3 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Adamczyk M. J.: Pedagogika porównawcza jako dyscyplina wiedzy: a) Geneza, cele i zakres przedmiotu; b) Głównekoncepcje, kierunki i metody badań; c) Znaczenie dla współczesnej edukacji; Szkolnictwo wobec zachodzących zmian, wyzwań i zagrożeń; Węzłowe problemy edykacyjne współczesnego świata; Ważniejsze międzynarodowe organizacje, stowarzyszenia, ośrodki i wydawnictwa ciągłe: a) Organizacje i stowarzyszenia; b) Ośrodki badawcze, dokumentacji naukowej, statystycznej i informacji; c) Wydawnictwa ciągłe; Unia Europejska: a) Powstanie, cele i państwa członkowskie; b) Główne organy Unii i dokumenty dotyczące edukacji; c) Priorytety, standardy i programy edukacyjne; Upowszechnianie kształcenia ponadpodstawowego i jego konsekwencje; Reformy programowe w szkołach podstawowych i średnich: a) Cele kstzałcenia a dylematy doboru treści programowych; b)Tendencje reform programowych; c) Profile i warianty kształcenia a treści nauczania; d) Podstawy programowe i kryteria ich obudowy; e) Bloki programowe, ich rodzaje i kryteria doboru; Nauczyciel i jego zawód: a) Współczesne priorytety i orientacje w kształceniu naucyczycieli; b) Rekrutacja; c) Organizacja kształcenia; d) Zatrudnienie i stabilizacja zawodowa; e) Obowiązki i uprawnienia służbowe; f) Dokształcenie i doskonalenie zawodowe; Obowiązki i przymus szkoły; Szkolnictwo w USA: a) Tradycje, b) Zarządzanie i finansowanie; c) Organizacja szkolnictwa; d) Specyficzne cechy szkolnictwa USA i jego problemy; e) Próba oceny; Współczesne uniwersytety i wyższe szkoły techniczne: a) Uniwesytety; b) Wyższe szkoły techniczne; Rekrutacja kandydatów do szkół średnich i wyższych: a) Różnice w organizacji kształcenia i kryteriach selekcji kandydatów; b) Rekrutacja do szkół średnich I i II stopnia; c) Nabór do szkół wyższych; Praktyczne kształcenie i przygotowanie zawodowe: a) Współczesne tendencje w kształceniu zawodowym; b) Rola parametrów i standardów technicznych; c) Praktyki; d) Korporacje zawodowe; e) Kształcenie praktyczne a przekwalifikowanie zawodowe; f) Kursy przekwalifikujące do zawodu; Wychowanie obywatelskie w szkołach Polski i wybranych krajów; Nauczanie języków obcych w szkołach średnich; Ocena a motywowanie uczniów (studentów) do nauki; Konflikty młodzieżowe w szkołach wybranych krajów rozwiniętych i metoda ich rozwiązywania; Internaty szkół średnich i domy akademickie; Stypendia i pomoc socjalna dla studentów: a) Rodzaje świadczeń i warunki ich przyznawania; b) Stypendia jako instrument motywowania do nauki i promowania wyróżniających dokonań studenta; c) Pomoc socjalno-bytowa; Ładyżyński A.: Systemy edukacji krajów rozwiniętych i ich cechy: a) Kraje członkowskie Unii Europejskiej; b) Problemy występujące w szkolnictwie europejskim; c) Systemy edukacyjne państw pozaeuropejskich; Szkolnictwo kanadyjskie: a) Uwarunkowania funkcjonowania systemu oświatowego w Kanadzie; b) Szkoły elemantarne i średnie; c) Szkolnictwo wyższe; d) Problemy kanadyjskiej pedagogii; Koncepcje szkoły przyszłości: a) Krytyka współczesnej szkoły; b) Wizje szkoły przyszłości i ich ogólne założenia; c) Szkoły alternatywne; d) Krytyka szkół alternatywnych; Szkolnictwo holenderskie i jego tradycje: a) Z przeszłości szkolnictwa; b) Stan obecny; c) Szkolnictwo wyższe; d) Zarządzanie; e) Finansowanie oświaty; f) Organizacje wspierające; Kstzałcenie zawodowe i jego przeobrażenia: a) Współczesne trendy w kształceniu zawodowym; b) Przykłady organizacji szkolnictwa zawodowego w poszczególnych krajach; Szkoły zawodowe w Republice Federalnej Niemiec; Szkoły niepubliczne: a) Kraje Europy Zachodniej; b) Liczba placówek i finansowanie sektora szkolnictwa prywatnego; c) Kontrola i nadzór władz publicznych nad szkolnictwem prywatnym; e) Szkoły niepubliczne w Polsce; Nauczanie religii w szkołach publicznych; Orientacja szkolna i zawodowa; Selekcja i kształcenie uczniów zdolnych; Wybrane zagadnienia oświaty dorosłych; Nauczanie integracyjne; Edukacja interkulturowa w szkołach wybranych krajów rozwiniętych: a) Adaptacja imigrantów w kraju nowego osiedlenia; b) Rola języka w utrzymaniu tożsamości etnicznej; c) Znaczenie wyznania religijnego; d) Przykłady edukacji wielokulturowej w poszczególnych krajach; e) Problemy związane z edukacją wielokuturową; Opieka nad dzieckiem osieroconym w wybranych krajach; Wychowanie prorodzinne i seksualne w programach szkolnych: a) Programy i ich promotorzy; b) Istota edukacji seksualnej; c) Założenia wychowania prorodzinnego; d) Przykłady rozwiązań w poszczególnych krajach; Studia na uczelni wyższej w Stanach Zjednoczonych; W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań organizacyjnych i programowych; Tabele i wykazy; Podstawowa literatura do egzaminu; Proponowane pytania egzaminacyjne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40252 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39849, W.39848 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Zdrowie. Edukacja zdrowotna: 1. Rozumienie i definiowanie zdrowia; 1.1. Paradygmaty zdrowia; 1.2. Edukacja zdrowotna; 2. Zachowania zdrowotne; 2.1. Wprowadzenie; 2.2. Charakterystyka wybranych czynników ryzyka i ich związek ze zdrowiem; 3. Profilaktyka we współczesnej koncepcji zdrowia; 3.1. Twórcze postawy młodzieży szkolnej wobec zdrowia; 3.2. Dorastanie - przekraczaniem poziomów rozwojowych; 3.3. Okres dojrzewania i akceleracja rozwojowa; Rozdział 2. Edukacja zdrowotna w rodzinie: 1. Wprowadzenie; 2. Społeczno-medyczne uwarunkowania zdrowia rodziny; 3. Rodzina miejscem wychowania zdrowotnego; Rozdział 3. Edukacja zdrowotna w szkole: 1. Wychowanie zdrowotne w szkole; 2. Model opieki medycznej nad zdrowiem uczniów w szkole; Rozdział 4. Profilaktyka uzależnień w koncepcji wychowania zdrowotnego ( na przykładzie narkomanii ): 1. Uzależnienia 0 analiza zjawiska; 2. Kierunki działań profilaktycznych; 3. Medyczne, psychologiczne i społeczne aspekty narkomanii; 4. Rola szkoły w zapobieganiu narkomanii; 5. Systemy społecznego wsparcia w profilaktyce narkomanii; 6. Służba zdrowia w profilaktyce uzależnień; Rozdział 5. Wpływ grup nieformalnych na rozwój osobowy młodzieży szkolnej; Aneks ( Audit. Test przesiewowy dla podstawowej opieki zdrowotnej. Wywiad alkoholowy Audit; Test uzależnienia od nikotyny; Szacunek ryzyka zachorowania na serc; Test zagrożenia uzależnieniem; Schemat postępowania profilaktycznego w zależności od poziomu cholesterolu w surowicy; Inne czynniki ryzyka choroby wieńcowej; Żywienie dietetyczne przy podwyższonych poziomach cholesterolu; Karta informacji zdrowotnych )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39845, W.39841, W.39844, W.39842, W.39843 (5 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej